zaterdag 5 november 2011

Telefoonterreur

Tring, tring, tring... Oh, de telefoon! Toen ik nog bij mijn ouders woonde, vond ik het erg leuk om de telefoon op te nemen. Ik was namelijk altijd nieuwsgierig wie er belde :-) Dat is hier in Rovereto momenteel wel anders... Negen van de tien keer gaat het zo:

Ik: "Pronto."
Zij: "Spreek ik met mevrouw Bikker?"
Ik: "Ja" (zìj hebben mìj gebeld, dus dan is dit toch een beetje onnodige vraag)
Zij: "Met Emanuela." "Met Giulia" "Met Angela" (en weet ik veel wie er nog meer gebeld heeft). " Van bedrijf A. Voor u als trouwe klant..."
Ik denk: "Ik? Trouwe klant?"
Zij: "We hebben nu een geweldige aanbieding voor u" Blablablabla.

De eerste keer dat ze belden, heb ik het verhaal aangehoord (ze zijn er overigens op getraind om zo snel mogelijk hun verhaal af te draaien, want ze weten dat er vroeg of laat een afwijzing komt) en heel beleefd gezegd dat ik geen interesse had.

Paar uur later weer telefoon. Weer hetzelfde bedrijf. Ik geef aan dat ik dus net al gebeld was en niet zoveel zin heb om er weer op in te gaan. "Maar mevrouw, waaròm heeft u dan geweigerd. U bent een dief van uw eigen portemonnee." "Stuur me dan de offerte maar op, dan lees ik hem rustig door en dàn geef ik antwoord." "Nee mevrouw, dat kunnen we niet doen." "Laat dan maar zitten."

Zo werd ik iedere dag wel een keer gebeld en ik vind dat ik toch steeds nog wel heel beleefd bleef. Vervolgens hadden ze het kennelijk begrepen en werd ik even niet meer gebeld.

Een paar dagen geleden begon het weer. Zucht. STRESS! "Mevrouw, u als trouwe klant van ons bedrijf..." Weer het verhaal aangehoord (was overigens weer een ander verhaal) en weer vriendelijk gezegd dat ik geen belangstelling heb.

Paar uur later weer telefoon. Weer hetzelfde bedrijf. Nog steeds heel vriendelijk heb ik aangegeven geen belangstelling te hebben en dat ik dat een paar uur eerder ook al aan haar collega had gemeld. "Sorry mevrouw, sorry, sorry..., maar waaròm heeft u dan geen belangstelling?" Uiteindelijk vond ze me kennelijk niet meer lief, want ze gooide de hoorn op de haak.

Wie schetst mijn verbazing dat ik een aantal uur later wéér, voor de derde keer die dag, gebeld werd door hetzelfde bedrijf, over dezelfde kwestie. Toen werd ik toch wel even heel erg geïrriteerd. Het meisje heeft weer duizenden excuses gemaakt en nogmaals gevraagd waarom ik er niet op in wilde gaan. Is dat echt zo moeilijk om te begrijpen?

Zij willen dat ik hen telefoonnummers van vrienden geef, zodat ze die ook kunnen gaan bellen en dan krijg ik vervolgens een paar euro korting op mijn volgende rekening. Ik ga echt mijn vrienden niet blootstellen aan dit telefoonterreur!

Lief bedrijf A, jullie geven aan dat ik een trouwe klant ben, maar als jullie doorgaan met deze agressieve en irritante manier van marketing, dan raken jullie deze trouwe klant toch spoedig kwijt. Is dat het doel van jullie actie?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten