donderdag 19 juli 2012

Spanning en sensatie

Geregeld wordt er hier in Rovereto geklaagd dat de stad zo rustig is en er nooit iets te doen is. Met dat tweede ben ik het sowieso niet eens, want Rovereto is juist een heel actieve stad. Vaak worden er activiteiten georganiseerd van sport tot cultuur en van samen eten tot vespa-parades. Volgens mij is er voor ieder wat wils. Maar ja, Rovereto is over het algemeen wel een heel rustige stad (en ik vind dat heerlijk :-)

Vanavond is het iets minder rustig, althans bij mij in de straat. Tegen middernacht ging het alarm van de juwelier bij mij schuin tegenover voor de eerste keer af. Oorverdovend mag ik wel zeggen. Op het balkon gekeken of er iets aan de hand was, maar zag verder niets en het alarm ging weer uit. Paar minuten later begon het weer, hield weer een tijdje aan en ging vervolgens weer uit. Zo ging dat zes keer. Ik begon me wel af te vragen waar de carabinieri bleven. Een keer kwamen ze langs gereden, maar toen was het alarm net uit.

Lastig slapen zo, dus toch maar afwachten op wat er zou gaan gebeuren... En daar kwamen dan uiteindelijk de carabinieri en een paar brandweerlui. Ik stond op mijn balkonnetje te kijken hoe de carabinieri met hun kogelvrije vesten en hun grote geweren door de straat schuifelden (net een politiefilm :-). Op dat moment was het alarm uit en ze hadden geen idee van welke winkel het alarm afkomstig was geweest. En daar was ik de redder in nood! Ik ken een van de carabinieri en kon hen vertellen van welke winkel het alarm afkomstig was (zo, dat was mijn goede daad voor vandaag en het is nog maar net na middernacht, goed begin van donderdag 19 juli! ;-)

Vervolgens ging het alarm nog twee keer af en de mannen stonden erbij en keken ernaar. Ze hebben geen idee wat de oorzaak is. Gek genoeg ben ik van de buurt kennelijk de enige die nieuwsgierig is en op het balkon gaat kijken, want voor de rest zag ik niemand. Iedereen slaapt er kennelijk doorheen. Jammer voor ze, want dan is er eindelijk wat actie in Via Fontana en dan gaat alles langs ze heen :-)

1 opmerking:

  1. ja, alarmen gaan hier in italie zo vaak voor niks af dat je op het laatst niet eens meer opkijkt. veel mensen hebben een bewegingsdetector en iedere keer dat er een vogel of kat langskomt, gaat dat verhipte alarm weer af. om gek van te worden...

    BeantwoordenVerwijderen