woensdag 25 september 2013

Twee weken in Canada

Inmiddels is meer dan de helft van mijn verblijf in Canada voorbij. Veel, heel veel, ervaringen en belevenissen hebben elkaar in sneltreinvaart opgevolgd. Mooie, interessante en bemoedigende ontmoetingen.

In een van de kerken waar ik geweest ben, had ik de kans om tijdens de kerkdienst wat te vertellen, in een jeugdmeeting en voor de senioren. Veel mensen heb ik dus vaker ontmoet en dat bood de mogelijkheid om echt wat dieper op de zaken in te gaan! Echt een geweldige tijd gehad in die kerk en ik vond het gewoon echt jammer om weg te gaan!

De voorganger was zo enthousiast dat hij een aantal kerken in Toronto een mail gestuurd heeft met de mededeling dat ik ook hun kant op ga komen en dat ze me misschien zouden kunnen ontmoeten. Geen idee of er wat uitkomt, maar alleen het feit al dat deze voorganger dit initiatief nam, was een grote bemoediging voor me!



Afgelopen zondag was ik in de derde kerk van mijn trip. Weer een heel andere kerk, met hele andere mensen, maar wederom heel bemoedigend en goed. In de dienst mocht ik vijf minuten wat vertellen en ik moest dus echt goed nadenken wat ik zou gaan zeggen, want vijf minuten vliegen om. Ik was meer gespannen hiervoor dan voor een complete presentatie... Ik had dus voorbereid wat ik zou gaan zeggen, maar uiteindelijk heb ik hele andere dingen gezegd :-) Erg positieve reacties gehad naderhand en veel mensen zijn naar me toe gekomen om vragen te stellen.

En natuurlijk heb ik ook een beetje de toerist uitgehangen. Canada is een schitterend land (en gisteren een dagtrip naar de VS) en er is ontzettend veel te zien. Ik tref het met het seizoen, want de Indian Summer is begonnen. De bomen hebben schitterende kleuren! Geweldig!

Little Italy in Ottawa

Montréal

Museum of civilization


Whiteface Mountain, Lake Placid, NY, Verenigde Staten


Naast het genieten hier, mis ik dan tegelijkertijd toch ook Italie. Gelukkig dat er moderne communicatiemiddelen bestaan :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten