dinsdag 14 juni 2011

Van dokter A tot G

Dokter A zegt op vrijdag aan de telefoon: "Ik bel u maandag of dinsdag terug. Als ik u niet bel, belt u mij woensdag." Maandag en dinsdag geen telefoontje, dus op woensdag bel ik. Geen gehoor. Nog maar een keer proberen. Weer niks... Dan de secretaresse maar bellen. "Nee, dokter A is er vandaag niet." Zucht...

Donderdagochtend dus maar weer geprobeerd. Wéér geen gehoor. Maar de aanhouder wint en een half uur later krijg ik hem te pakken. Hij heeft inmiddels met dokter B en dokter C overlegd, maar is er nog niet helemaal uit, dus het vriendelijke verzoek of ik 's avonds nog weer terug wil bellen.

Donderdagavond dus weer gebeld. Helaas heeft hij dokter D niet te pakken kunnen krijgen en hij (dokter A dus) gaat de volgende ochtend op vakantie, maar hij zal aan dokter E zeggen dat hij het even verder moet regelen en dan zal dokter E mij op vrijdag terugbellen.

Vrijdag... Geen telefoon van dokter E.

Maandag... Even afgewacht en toen zelf de telefoon maar gepakt om te proberen via de secretaresse dokter E te pakken te krijgen. De secretaresse laat me vervolgens weten dat dokter A niet voldoende informatie heeft achtergelaten voor dokter E en dokter E dus niet wist wat hij ermee aan moest. Maar ik kon dokter E wel even direct bellen om te overleggen.

Dus met dokter E gebeld. Hij was wel bereid om weer achter dokter B, C en D aan te gaan. Hij kon ook dokter A wel even bellen (maar die arme man is op vakantie...). Dus... Ik kan een week wachten of dokter E vragen om dus dezelfde informatie die dokter A al achterhaald had, nog eens te gaan achterhalen... Aangezien ik me een beetje bezwaard voelde, heb ik maar gezegd dat ik zou wachten tot dokter A weer terug is van vakantie.

Dinsdagochtend belt dokter E me weer (eigen initiatief :-) dat hij met dokter A, B en C gesproken heeft en dat hun mening toch is dat ik misschien eerst maar contact moet leggen met dokter F in plaats van direct naar dokter D te gaan. Dokter E zei dat hij vanaf woensdag een aantal dagen weg was, dus ik mocht kiezen om het dus zelf te gaan regelen (en dan zou dokter G me daar vast bij kunnen helpen) of gewoon tot volgende week maandag te wachten.

Om alle zaken maar niet nog gecompliceerder te maken, wacht ik dus gewoon tot volgende week maandag als zowel dokter A als dokter E gewoon aan het werk zijn, dan komen we er misschien wel uit...

Ik voel me wel vereerd dat zoveel doktoren (van A-G :-) bereid zijn om me te helpen! Maar het wordt wel gecompliceerd. Maandag bel ik dus gewoon heel relaxt met dokter A en die vertelt me dan wel naar welke letter van het alfabet ik moet! :-)

Heb je niks begrepen van dit verhaal? Dan ben je in goed gezelschap. Af en toe raak ik de draad ook volledig kwijt. Is maar goed dat ik zoveel doktoren ken! ;-)

2 opmerkingen:

  1. Hahaha! Leuk geschreven. Toch maar saai hier in Nederland...!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien dat het in Nederland ook wel zo werkt hoor. Geen idee. Daar heb ik niet zoveel ervaring gehad met doktoren. Maar ze zijn hier wel heel bereidwillig om te helpen, dat is wel een compliment! (en uiteindelijk komen we er samen wel uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen