woensdag 5 mei 2010

Biennial ECM

Al eerder schreef ik over de terugreis van de ECM-conferentie uit Spanje en nu wil ik ook wat schrijven over de conferentie zelf. Iedere twee jaar hebben we een conferentie waar we als zendelingen, kantoorteams, geinteresseerden e.d. samenkomen voor onderwijs, bemoediging, ontmoeting, etc. Dit jaar was dit van 10-17 april in Gandìa in Spanje.

Waar ik vooral van genoten heb was de ontmoeting. Zoveel mensen die ik maar een keer in de twee jaar zie, maar met wie ik me op een of andere manier toch verbonden voel. Het is goed om te horen wat de Heer in Europa aan het doen is!

Wat mij erg bemoedigd heeft ook, was het feit dat er een basis van begrip is, omdat we (bijna) allemaal in een andere cultuur leven dan onze eigen, omdat we (bijna) allemaal een andere taal spreken dan onze moedertaal en iedereen weet dus wat het betekent om op zo'n manier je bediening te beginnen. Het was goed om te horen waar anderen mee bezig zijn en ook hoe ze daarmee bezig zijn. Dit geeft weer nieuwe ideeen en stimulansen!

Maar het belangrijkste voor mij is toch wel weer geweest, om te voelen en te zien, dat ik het niet alleen hoef te doen. Het thema van de conferentie was "Our God reigns" (Onze God regeert) en dat is echt waar! Hij is Heer! We mogen alle uitdagingen, ons hele leven, samen met Hem aangaan en dan zijn hoge bergen plotseling niet hoger dan deurdrempels...! Het is Gods plan dat we volbrengen in Europa! Hij is de Projectleider!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten