vrijdag 7 mei 2010

Het rijbewijs

Eind maart schreef ik al over de rompslomp van het omwisselen van mijn Nederlandse rijbewijs in een Italiaans. Ook zei ik al dat het een zaak zou zijn van lange adem en dat bleek vandaag maar weer... In de eerste week van april ben ik weer naar dat bureau gegaan voor "een medische keuring". Ik zet dit maar tussen aanhalingstekens, want die titel is eigenlijk teveel eer. Ik kwam daar dat kamertje binnen, die arts zat daar met z'n winterjas aan. Hij keek even naar mijn bril, vervolgens vroeg hij me drie lettertjes te lezen van een bord aan de muur en vervolgens mocht ik 50 euro betalen... Men had mij gezegd dat het 35 euro zou zijn, dus even ontstond er verwarring. Bij een normaal B-rijbewijs is het 35 en bij een BE-rijbewijs is het 50, want dat is een "superieur rijbewijs". Die 15 extra euro's heeft hij dus snel verdiend, want hij heeft echt niet meer tijd aan mij besteed dan aan de B-ers.

Maar goed, weer terug naar het loket waar ik verschillende documenten moest tekenen en ik moest de volgende dag terugkomen voor een document dat 30 dagen geldig zou zijn en in die tijd zou dus dan het Italiaanse rijbewijs moeten arriveren. Prima, daar wachten we dan op.

Afgelopen maandag (dag 25) maar eens teruggegaan om te vragen waarom ik nog niks gehoord had. Bleek dat ze vergeten waren om me een bepaald document te laten tekenen... "Oh," zei hij, "ik dacht dat mijn collega je daarover gebeld had..." NIET DUS! Maar goed, hij zou er verder achteraan gaan en dan zou ik later in de week wel weer wat horen.

Vanmorgen (dag 29) weer gegaan en dat "er verder achteraan gaan" was dus heel relatief, want dat ging hij doen toen ik binnenkwam... Slot van het liedje: maandagmiddag krijg ik wederom een tijdelijk document in afwachting van het Italiaanse rijbewijs. Morgen loopt het document af wat ik nu heb en zondag mag ik dus niet rijden! Lekker handig... Nou ja, ik heb hoop dat het op den duur toch goed gaat komen :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten